loading...
دانلود،تازه های مختلف و ...
جواد رضائی بازدید : 117 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (1)

دکتر استفان مارک، بیمارهای سرطانی در مرحله آخر را با استفاده از روش های “نامتعارف” درمان کرده است

و بسیاری از آنها بهبود یافتند او به درمان طبیعی درمقابل با بیماری ها معتقد است.

شاید نوشیدن یک لیوان آب سرد بعد از غذا، بسیار لذت بخش است

اما آب سرد مواد روغنی که در آن لحظه مصرف کرده اید را سفت میکند روند هضم غذا را کند می کند

زمانی که این رسوب ها با اسید واکنش نشان می دهند و شکسته می شوند و سریعتر از غذاهای جامد،

توسط روده جذب می شوند بسیار سریع این امر موجب چاقی و سپس سرطان می شود

بهتر این است که بعد از غذا، سوپ گرم و یا آب ولرم مصرف کنید.

جواد رضائی بازدید : 76 سه شنبه 22 مرداد 1392 نظرات (0)

پژوهشگران آلمانی ماهواره کوچک و مربع شکلی که صرفا یک کیلوگرم وزن و ١٠ سانتیمتر ضلع دارد را در نمایشگاه بین المللی هانوفر به نمایش می گذارند.

این ماهواره که سری سوم ماهواره های دانشگاه ورتسبورگ آلمان موسوم به "او.دبلیو.ای." می باشد، قرار است از ١٩ تا ٢٣ آوریل (٣٠ فروردین تا ٣ اردیبهشت) در نمایشگاه هانوفر معرفی شود.

نمایشگاه بین المللی هانوفر که "بهینه تر، نوآورتر، پایدارتر" شعار آن است، طی چهار روز نوآوری ها، تحولات، توسعه ها، فناوری ها و همچنین وسائل و تجهیزات گوناگون از جهان صنعت را برای بازدیدکنندگان به نمایش می گذارد. انرژی، تحرک، تجهیزات خودکار، قطعات و لوازم یدکی صنعتی موضوعات محوری و اصلی این نمایشگاه است.

نوآوری های فنی دانشمندان ورتسبورگ در بخش فضانوردی و "روبات- خودرو" از جمله ماهواره "او.دبلیو.ای.- ٣" و روبات "مرلین" در غرفه آژانس فضانوردی اروپا (ای.اس.آر.) نمایشگاه هانوفر عرضه می شود.

مرلین یک روبات زمینی متحرک برای ناوبری هوشمند است که می تواند با وجود وزن کم، مسیرهای دور را طی کرده و با اطمینان موانع را پشت سر بگذارد.

مناسب کردن ارتباطات اینترنتی برای فضا، هدف اصلی ماموریت ماهواره  "او.دبلیو.ای." می باشد که قرار است دسامبر سال جاری توسط موشک اروپایی "وگا" به مدار زمین برده شود. در حالیکه تبادل داده ها از طریق اینترنت در روی زمین نسبتا بدون مشکل صورت می گیرد، ابرها و مزاحمت های جوی تردد و تبادل داده ها بین زمین و فضا را مختل می کنند.

بدین خاطر کامپیوترها در تبادل و انتقال داده ها با یکدیگر اغلب از خسارت داده های خود خبر می دهند و پاکت داده های خود را مجددا ارسال می نمایند که این امر باعث ترافیک سنگین در هدایت داده ها و یا قطع ارتباطات می شود. ماهواره "او.دبلیو.ای.-٣" قرار است از طریق ارسال سیگنال های منظم و مرتب به زمین، به دانشمندان کمک نماید تا بتوانند پروتکل های اینترنتی رایج را با شرایط سخت تطبیق دهند.

در حالیکه اولین ماهواره "او.دبلیو.ای." که سال ٢٠٠۵ میلادی به مدار پرتاب شد، تطبیق پروتکل های اینترنتی در فضا برای تبادل اطلاعات در آینده را ارزیابی کرد، دومین ماهواره "او.دبیلو.ای." فعالیت خود را با آزمایشاتی جهت تعیین دقیق جایگاه و جهت یابی خود در فضا در سال ٢٠٠٩ میلادی شروع کرد. این ماهواره با وجود کوچکی، دارای یک سیستم ناوبری ماهواره، چندین سنسور کوچک برای تعیین جهت خورشید، حوزه مغناطیسی زمین و چرخش خود دارد.

پژوهشگران دانشگاه ورتسبورگ به مدیریت پرفسور "کلاوس شیلینگ" در حال حاضر بر روی سومین نسل این نوع ماهواره ها کار می کنند و "او.دبلیو.ای.- ٣" به یک سیستم تنظیم وضعیت مجهز است تا بتوان سمت و جایگاه آن در فضا را از روی زمین بطور فعالی تغییر داد.

هدف پژوهشگران طراحی و عرضه قطعات کلیدی است تا بتوان فعالیت گروهی و هماهنگ چند ماهواره "او.دبلیو.ای." را محقق کرد.

شیلینگ می گوید، این هدف می تواند چشم اندازهای کاربردی جالب برای نظاره زمین از فضا و ایجاد شبکه های ماهواره ای ارزان و پروازی در بخش اطلاع رسانی را بگشاید.

چنین ماهواره های کوچکی را می توان بعلاوه به مدارهایی فرستاد که صرفا ١٠٠ یا ٢٠٠ کیلومتر با زمین فاصله دارند و خطر از دست دادن سریع ماهواره ها زیاد است. در این مدارها، خطر تصادم ماهواره ها با ذرات جوی بسیار زیاد است و می تواند باعث سقوط ماهواره ها شود.

"او.دبلیو.ای.- ٣" و نسل های بعدی این سری ماهواره های دانشگاه ورتسبورگ بعلاوه به یک دوربین مجهز خواهند بود و می توان آنها را در صورت بروز یک حادثه محیط زیستی، برای تهیه عکس و نقشه محل حادثه برای نیروهای امداد بسیار سریع و ارزان به فضا پرتاب کرد.

دانشمندان آلمانی برای ساخت روبات مرلین در بخش سنسوریک، تبادل اطلاعات و ارزیابی داده ها با استفاده از فناوری های شبیه ماهواره "او.دبلیو.ای."، حرکت این روبات در شرایط سخت را ممکن نموده اند.

پژوهشگران قصد دارند در رابطه با مرلین نیز چندین روبات- خودرو را هماهنگ کنند تا بتوانند بطور مستقل در یک گروه، ماموریت ها و وظایف پیچیده تری را مشترکا و سریع تر اجرا نمایند.

پرفسور شیلینگ می گوید، این روبات ها می توانند به عنوان نمونه از نیروهای آتش نشانی در امر تجسس مجروحین و قربانیان در حوادث بزرگ حمایت کنند.

 

 

جواد رضائی بازدید : 53 پنجشنبه 06 تیر 1392 نظرات (0)

پس از گذشت حدود يکسال از برنامه ريزي و طرح ريزي اين برنامه ، جمعه 14 تيرماه شاهد برگزاري يکي از بزرگترين رخدادهاي ماجراجويانه در ايران خواهيم بود. برند کوئيک سيلور براي نخستين بار در ايران همه را به شرکت در اين برنامه دعوت کرده است. صدرا شريعتمداري طراح کمپين هاي خلاقانه اينبار پس از برنامه پخش زنده فرمول وان در کنار تيم ماجراجوي خود آدرنالين خون را بالا خواهد برد.

قرعه کشي بزرگ

قرعه کشي بزرگي براي انتخاب پنج نفر برنده خوش شانس ورود به دره هاي کمجل در تاريخ 14 تيرماه انجام خواهد گرفت، علاقه‌مندان شرکت در اين قرعه کشي مي‌بايست ضمن همراه داشتن کد ثبت نامي خود که از طريق ثبت نام در وب سايت www.adventurers.ir و يا از طريق تراکت هاي پخش شده بدست آورده اند در محل فروشگاه جديد کوئيک سيلور واقع در خيابان جردن روبروي پمپ بنزين پلاک 140 مراجعه نمايند تا ضمن شرکت در آن جشن بزرگ به همين منظور در مراسم قرعه کشي به صورت مستقيم حضور پيدا کنند.

سفر ماجراجويانه به طبيعت وحشي دره هاي کمجل

دره هاي کمجل يکي از بکرترين نقاط طبيعي در ايران مي باشد، وجود بيش از سي آبشار در دل کوه هاي سر به فلک کشيده محلي است مناسب براي اين برنامه هيجان انگيز ، در قرعه کشي انجام گرفته 5 برنده خوش شانس به قيد قرعه به اين برنامه راه مي‌يابند، در کنار اين 5 برنده 5 مربي برجسته Extreme نيز در طي يکماه به آموزش اين برندگان در باشگاه بسيار ديدني رويال اکسيژن خواهند پرداخت. در تاريخ 17 مردادماه تيمي چهارده نفره به دره هاي وحشي کمجل وارد خواهند شد . از تمامي مراحل اين برنامه ، فيلم مستندي با همکاري برجسته ترين فيلم سازان ايراني تهيه خواهد شد که در شهريور ماه در سينما تک قلهک و برج ميلاد به صورت Full HD به نمايش گذاشته خواهد شد.

جواد رضائی بازدید : 39 دوشنبه 05 فروردین 1392 نظرات (0)

بازی "دانکی" یکی از بازی های کمتر شناخته شده ی بیل گیتس است اما در حقیقت اولین بازی کامپیوترهای شخصی است.

به گزارش «روزگار نو» این بازی رانندگی توسط گیتس در ساعت 4 صبح نوشته شد. ابن بازی بر روی ورژن اولیه ی سیستم عامل داس به صورت رایگان داده می شد.

هم اکنون، این بازی یکی از اپلیکیشن های "ایفون" شده است و قیمت آن تنها 0.99 دلار است.

این بازی در مقایسه با بازی های 3 بعدی کنونی که توسط شرکت ها بزرگ ساخته می شود، بسیار ساده است.

بازی "دانکی" از زرولوشن بسیار پایینی برخوردار است و جاده ای دو بعدی را نشان می شود که شما باید از برخورد با دانکی ها اجتناب کنید. حتی در ان زمان هم، این بازی بسیار ساده انگاشته می شد.

بیل گیتس در مورد این بازی در سال 2001 گفت:  من بودم و نیل تامپسون . ساعت 4 صبح بود و یک نمونه ی کامپیتوتر ای بی ام.  در ان زمان این بازی خیلی مهیج بود.

این در حالی است که رقبای بیل گیتس در اپل، آن را شرم اور و ضعیف خواندند.

در اصل IBM با این بازی به دنبال به رخ کشیدن زبان برنامه نوسی در دستگاه های خود بود.

جواد رضائی بازدید : 45 سه شنبه 01 فروردین 1391 نظرات (0)

چهار موقعیت خورشید در آسمان از گذشته تا کنون برای ایرانیان بسیار پرارزش بوده است. اعتدال بهاری (آغاز فصل بهار)، انقلاب تابستانی (آغاز فصل گرما و تابستان)، اعتدال پاییزی (آغاز فصل پاییز) و در آخر انقلاب زمستانی (آغاز فصل زمستان و به خواب رفتن طبیعت .) هر یک از این موقعیت ها نویدبخش فرارسیدن زمانی برای مردم بوده است که یکسال انتظار آن را می کشیدند.

حال این روزها در نیمکره شمالی خورشید نسبت به روزهای گذشته، هر روز مدت زمان بیشتری را در آسمان سپری می کند. در واقع این چراغ آسمانی هرروز قدری بر طول کمانی که در آسمان طی می کند می افزاید و مدت روزها را برای ساکنان نیمکره ی شمالی زمین بلندتر می کند. خورشید این برنامه را تا اول تیر اجرا خواهد کرد و پس از آن، این برنامه کم کم برعکس اجرا خواهد شد.

همه ما با کره زمین و نحوه تقسیمات فرضی آن آشنا هستیم و می دانیم خط استوای آن، خطی فرضی است که زمین را به دو نیمکره مساوی شمالی و جنوبی تقسیم می کند. برای مشخص کردن نظام قانونمند زمان نیز مجبوریم همین تقسیمات را بر روی آسمان (کره آسمان) هم پیاده کنیم تا با استفاده از آن حرکت اجرام سماوی را مشخص سازیم. ستاره شناسان به همین جهت خطی فرضی بر روی کره آسمان به نام استوای سماوی تعریف کردند که درست در امتداد صفحه استوای زمین رسم می شود و طبیعتا کره آسمان را به دو نیمکره مساوی شمالی و جنوبی تقسیم می کند.

روز اول فروردین همان اعتدال بهاری است که دقیقا آفتاب به خط استوا می‌تابد و مدت شبانه‌روز با هم برابرند و لحظه تحویل سال، لحظه ای است بین ظهر روز اول فروردین و ظهر روز آخر اسفند، كه مركز خورشید بر نقطه اعتدال بهاری منطبق شود. اگر منطبق شدن مرکز خورشید بر نقطه اعتدال بهاری بین ساعات 00 تا 12 باشد همان روز را به عنوان آغاز سال جدید (1 فروردین) در نظر می‌گیرند و اگر لحظه‌ی تحویل سال بین ساعت 12 تا 24 باشد فردای آن روز به عنوان اولین روز از سال جدید (1 فروردین) در نظر می‌گیرند

جواد رضائی بازدید : 41 شنبه 12 اسفند 1391 نظرات (0)

 

گونه آسیب پذیری از خفاش ها که در برمه و تایلند زندگی می کند زیستگاه اصلی این جاندار غارهای آهکی و امتداد رودخانه هاست. این خفاش به احتمال زیاد کوچکترین پستاندار دنیاست و یک پوسته قهوه ای مایل به قرمز دارد.

جواد رضائی بازدید : 42 شنبه 05 اسفند 1391 نظرات (0)

 

When I'm away from you, I'm still with you.
When my eyes are closed, I still see you.
When I'm awake, I still dream of you.
when I feel have everything, I still need you.
And no matter what, I still Love you..♥..

جواد رضائی بازدید : 47 سه شنبه 01 اسفند 1391 نظرات (0)

افراد بسیاری از مصرف تخم مرغ به صورت کامل، پرهیز می کنند. کلسترول موجود در زرده تخم مرغ بزرگترین عامل پرهیز غذایی افراد در مصرف آن است. اما عدم مصرف کامل تخم مرغ و حذف آن از وعده های غذایی خصوصاً صبحانه، الزاماً امر صحیحی نیست. در این مطلب، به دلایلی که مصرف کامل تخم مرغ (سفیده و زرده) را توجیه می کند، پرداخته شده است.

۱ - میزان کلسترول موجود در تخم مرغ

همانطور که می دانید میزان کلسترول موجود در یک تخم مرغ با اندازه متوسط، حدود ۱۸۶ میلی گرم است. ( سفیده تخم مرغ فاقد کلسترول است. ) همچنین بد نیست بدانید، میزان کلسترول مورد نیاز بدن در هر روز نزدیک به ۳۰۰ میلی گرم است. اما افرادی که سطح کلسترول LDL شان در حد نرمال قرار دارد، نباید نگرانی ای از بابت مصرف زرده تخم مرغ داشته باشند. البته لازم است میزان مصرف موادی مانند گوشت و فرآورده های لبنی که حاوی کلسترول هستند نیز تحت کنترل قرار گیرد.

۲ - مواد تشکیل دهنده زرده و سفیده زرده و سفیده

بیشتر حجم سفیده تخم مرغ از پروتئین تشکیل شده است و در مقابل زرده از مواد مغذی بیشتری برخوردار است. یک زرده تخم مرغ حدود ۲۱٫۹ میلی گرم کلسیم، ۲۴۵ واحد ویتامین آ، ۱۸ واحد ویتامین د، ۶۶٫۳ میلی گرم فسفر و ۲۴٫۸ میکروگرم فولات در خود دارد که تقریباً همه آنها مورد نیاز بدن هستند.

۳- فواید مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه

بر خلاف تصور، مصرف تخم مرغ کامل به عنوان صبحانه، به کاهش وزن کمک می کند. هر تخم مرغ ۸۲ تا ۹۲ کالری انرژی دارد. همچنین میزان پروتئین موجود در تخم مرغ، می تواند پایداری بدن شما را افزایش دهد و نیاز بدن به مصرف مواد غذایی را در فاصله صبحانه و نهار کاهش می دهد.

۴ - چربی های موجود در تخم مرغ

چربی های سالمی هستند که بدن ما به آنها نیازمند است. با مصرف تخم مرغ های غنی شده با اسیدهای چرب امگا ۳ ، می توانید به راحتی نیاز بدن به این چربی های مفید را تامین کنید.

جواد رضائی بازدید : 46 دوشنبه 23 بهمن 1391 نظرات (0)

بر اساس پژوهش دانشمندان، طول انگشت می‌تواند احتمال بروز پرخاشگری را در مردان و نه زنان نشان دهد. بچه‌هایی که انگشت انگشتری درازتری دارند در آزمون‌های ریاضی نمرات بالاتری نسبت به آزمون‌های ادبی و شفاهی به دست می‌آورند‌، در حالیکه بچه‌هایی که انگشت اشاره بلندتری دارند، برعکس در آزمون‌های شفاهی یا خواندن و نوشتن نمرات بالاتری از آزمون‌های ریاضی به دست می‌آورند.
 در عین حال، بر اساس پژوهش های دانشمندان، افرادی که انگشت انگشتری‌ طولانی‌تر از انگشت اشاره دارند، بیشتر در معرض آرتروز (استئوآرتریت)‌ قرار می‌گیرند.
در عین حال، بر اساس پژوهش های دانشمندان، افرادی که انگشت انگشتری‌ طولانی‌تر از انگشت اشاره دارند، بیشتر در معرض آرتروز (استئوآرتریت)‌ قرار می‌گیرند.
یک بررسی در سال 2004 که نتایج آن در مجله زیست‌شناسی آمریکا منتشر شده بود نیز نشان داد که هر چه برخی از بخش‌های جفتی بدن نامتقارن‌تر باشند - مثلا یک گوش یا پنجه پا از دیگری بزرگتر باشد - احتمال بیشتری هست که آن شخص در هنگام تحریک‌شدن علائم پرخاشگری را از خود نشان دهد.
"زینپ بندرلیوگلو" از دانشگاه ایالتی اوهایو در این باره می‌گوید:‌ "عوامل استرس‌زا در حین بارداری - مانند عدم رعایت بهداشت یا سیگار - به عدم تقارن بخش‌های بدن منجر می‌شوند. همین عوامل استرس‌زا بر رشد دستگاه عصبی مرکزی که تکانه‌های روانی و پرخاشگری را کنترل می‌کند، تاثیر می‌گذارند". او گفت‌: "گرچه عدم تقارن بخش‌های بدن علت پرخاشگری نیست، اما این دو خصوصیت تحت تاثیر عوامل مشابهی در حین بارداری هستند."

جواد رضائی بازدید : 37 یکشنبه 08 بهمن 1391 نظرات (0)

وقـتـی نـفـس مـی‌كـشـی، دهـانـت را بـبـنـد!

تنفس دهانی، صورت را کشیده و دراز می‌کند. در دنیای ماشینی امروز که آلودگی هوا بیداد

می‌کند و حساسیت‌های تنفسی فراوان است، این مشکل زیاد دیده می‌شود...
خیلی‌ها به دلیل حساسیت‌های تنفسی مجبورند از راه دهان نفس بکشند و دلیلش هم

این است که مخاط بینی‌شان در این حساسیت‌ها متورم و مسیر تنفسی بینی‌شان مسدود

شده است. اما تنفس از راه دهان، مشکلاتی را برای فک، دهان و صورت افراد ایجاد می‌کند

که این مطلب به‌طور گذرا به آنها اشاره می‌کند.
عوارض تنفس دهانی را بیش از همه دندان‌پزشکان احساس می‌کنند و ممکن است تشخیص

اولیه آن را دندان‌پزشکتان به شما بگوید. خشکی دهان، افزایش پوسیدگی دندان‌ها، خشکی

لب‌ها، التهاب و بیماری‌های لثه به دلیل تغییر پوشش طبیعی میکروبی دهان، بوی بد دهان

و اثر سوء روی فرم فک‌ها و صورت از عوارض مهم تنفس دهانی است، بازماندن مداوم دهان،

فشار جانبی روی فک بالا را نیز افزایش می‌دهد.
همچنین اگر تنفس شدید دهانی در طول سال‌های رشد -از کودکی تا زمان بلوغ- ادامه داشته

باشد

، فک بالا می‌تواند دچار تنگی یا کاهش عرض شده و سقف دهان عمیق و کام گنبدی‌شکل

‌شود که می‌تواند روی تیغه بینی فشار بیاورد و انحراف بینی ایجاد کند.

همه این عوارض مجددا تنفس دهانی را تشدید می‌کنند. نکته دیگر اینکه باز ماندن مداوم

دهان،موقعیت زبان و شکل فک پایین را هم می‌تواند تغییر دهد و صورت، حالت دراز

و کشیده پیدا می‌کند.از سوی دیگر، فردی که دچار تنفس دهانی است، برای آنکه راحت‌تر

نفس بکشد سر خود را به عقبخم می‌کند و این مساله روی اندام او اثر منفی می‌گذارد.

جواد رضائی بازدید : 66 پنجشنبه 14 دی 1391 نظرات (2)
هرگز از اشتباه کردن نترسید .اشتباه شکست نیست .اشتباهات شما را بهتر،زیرک تر و سریع تر می کنند، اگر شما از آنها استفاده مناسب کنید . قدرتی که منجر به اشتباه می شود را کشف کنید .

۱ . کنجکاوی را دنبال کنید

“من هیچ استعداد خاصی ندارم .فقط عاشق کنجکاوی هستم “

چگونه کنجکاوی خودتان را تحریک می کنید ؟ من کنجکاو هستم. مثلا پیدا کردن علت اینکه چگونه یک شخص موفق است و شخص دیگری شکست می خورد .به همین دلیل است که من سال ها وقت صرف مطالعه موفقیت کرده ام . شما بیشتر در چه مورد کنجکاو هستید ؟

پیگیری کنجکاوی شما رازی است برای رسیدن به موفقیت.

 

۲ .پشتکار گرانبها است

“من هوش خوبی ندارم، فقط روی مشکلات زمان زیادی میگذارم”

تمام ارزش تمبر پستی توانایی آن به چسبیدن به چیزی است تا زمانی که آن را برساند.مانند تمبر پستی باشید ؛ مسابقه ای که شروع کرده اید را به پایان برسانید .

با پشتکار می توانید به مقصد برسید.

جواد رضائی بازدید : 52 سه شنبه 28 آذر 1391 نظرات (0)

فضا کجا است؟ اغلب درباره سفرهای فضایی مطالبی می‌شنویم، اما به راستی مرز بین فضا و زمین کجا است؟ از چه منطقه‌ای باید گذر کنیم تا اسم‌ ما نیز در فهرست پرافتخار فضانوردان ثبت شود؟ این مقاله تلاش دارد تا به این پرسش اولیه پاسخ گوید.

فضای بیرونی [Outer Space]  که به اختصار فضا نیز نامیده می‌شود، به منطقه‌ای نسبتاً خالی از جهان اطلاق می‌گردد که بعد از لایه جو اجرام سماوی قرار دارد. بنابراین اگر در ماه  زندگی کنیم، پا در ماه و سر در فضا داریم چون این جرم سماوی فاقد جو است اما اوضاع در زمین متفاوت است و برای رسیدن به فضا باید کیلومترها از سطح این جرم سماوی دور شویم.

NOAA  نمایی از لایه‌های مختلف جو زمین -
لایه‌های مختلف جو زمین

در یک تقسیم‌بندی کلی می‌توان جهان هستی را به سه منطقه فضای خاکی، فضای جوی و فضای بیرونی تقسیم کرد. فضای خاکی بخشی از جهان را تشکیل می‌دهد که مولکولهای جامد با گرد آمدن در کنار هم جرمی سماوی را تشکیل داده باشند. فضای جوی قسمتی از دنیا است که چگالی مولکولهای گاز در آن به قدری است که نمی‌توان آن فضا را تهی فرض کرد. جو ناهید، زمین، بهرام یا قسمت اعظم سیاره‌های مشتری‌گونه مانند مشتری، کیوان و اورانوس از این دسته هستند. اما فضای بیرونی منطقه‌ای است که علی‌رغم تصور عامه مردم خالی و تهی نمی‌باشد بلکه چگالی مواد در این ناحیه بسیار اندک است. در فضای بیرونی غالباً گاز هیدروژن، یونها، ذرات تشکیل دهنده اتم (الکترونها و پروتونها) و گاهی اوقات غبارهای فضایی یافت می‌شود اما میزان این مواد در گستره عظیم این منطقه چنان کم است که می‌توان به نسبت فضای خاکی و یا جوی، آنجا را تهی فرض کرد.

زمین از جمله مناطقی در جهان است که هر سه فضا را در خود دارد. مرز بین فضای خاکی و فضای جوی کاملاً مشخص و معلوم می‌باشد. اما برعکس مرز مشخصی بین فضای جوی و فضای بیرونی وجود ندارد. جو زمین با افزایش ارتفاع رقیق می‌شود و به تدریج جای خود را به فضای بیرونی می‌دهد. از این رو مرزی مجازی برای گذر از فضای جوی به فضای بیرونی تعریف شده است. با توجه به کاربردها و نگاه‌های متفاوت چندین مرز به وجود آمده است.

طبق تعریف فدراسیون بین‌المللی هوانوردی، خط کارمن [Karman Line] در ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری از سطح متوسط دریاها مرز بین هوا و فضا است. این تعریف به این دلیل انتخاب شده است که بعد از این ارتفاع غلظت جو به دلیل افزایش ناگهانی و شدید دما به قدری کاهش می‌یابد که می‌توان از نیروی پسای ناشی از برخورد مولکولهای جو با شئ پرنده صرف‌نظر کرد و یا از منظری دیگر غلظت جو زمین به قدری کاهش می‌یابد که سرعت لازم برای تولید نیروی برآ توسط هواپیماها از سرعت لازم مداری فضاپیماها بیشتر می‌شود.

از دیگر سو طبق تعریف رسمی ایالات متحده آمریکا فردی که قادر باشد در ارتفاعی بیش از ۸۰ کیلومتر از سطح زمین پرواز کند، مفتخر به کسب عنوان فضانورد خواهد شد. این ارتفاع جایی است که لایه مزوسفیر [Mesosphere] تمام می‌شود. اما مهندسان طراح هوافضا، هنگام طراحی و یا شبیه‌سازی بازگشت اجرام به جو زمین، گذر از ارتفاع ۱۲۰ کیلومتری را عبور از مرز فضا به جو می‌شناسند. سرعت بسیار زیاد اجسام در بازگشت به جو دلیل تفاوت دیدگاه این دسته از مهندسان با گروه اول است. در سرعتهای بسیار زیاد، جو رقیق فاصله بین ارتفاع ۱۲۰ تا ۱۰۰ کیلومتری، پسای اتمسفری قابل توجهی تولید می‌کند.

درباره ما
Profile Pic
این سایت برای راحت کردن شما دوستان عزیز در هنگام وبگردی شماست که با توجه به موضوعات موجود می توانید به راحتی به آنچه مدنظر شماست برسید. امیدوارم ساعات خوشی را داشته باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما دوستان عزیز بیشتر طرفدار کدامیک از موضوعات زیر برای ارایه در این سایت هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 92
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 113
  • بازدید ماه : 110
  • بازدید سال : 776
  • بازدید کلی : 9,314
  • کدهای اختصاصی