loading...
دانلود،تازه های مختلف و ...
جواد رضائی بازدید : 117 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (1)

دکتر استفان مارک، بیمارهای سرطانی در مرحله آخر را با استفاده از روش های “نامتعارف” درمان کرده است

و بسیاری از آنها بهبود یافتند او به درمان طبیعی درمقابل با بیماری ها معتقد است.

شاید نوشیدن یک لیوان آب سرد بعد از غذا، بسیار لذت بخش است

اما آب سرد مواد روغنی که در آن لحظه مصرف کرده اید را سفت میکند روند هضم غذا را کند می کند

زمانی که این رسوب ها با اسید واکنش نشان می دهند و شکسته می شوند و سریعتر از غذاهای جامد،

توسط روده جذب می شوند بسیار سریع این امر موجب چاقی و سپس سرطان می شود

بهتر این است که بعد از غذا، سوپ گرم و یا آب ولرم مصرف کنید.

جواد رضائی بازدید : 178 پنجشنبه 07 شهریور 1392 نظرات (0)

یکی از غسال ها به نام موسوی می گوید: مدت های زیادی در بخش غسالخانه مسئول تحویل جنازه بودم. اینجا بعضی ها مسئول کشیک شب هستند تا جنازه هایی را که شب توی منزل فوت می کنند و جوازشون توسط دکتر صادر شده و شبانه به بهشت زهرا (س) حمل میشود را تحویل بگیرند.

یک شب یک خانم سالمندی را آوردند که تحویل گرفتیم، فردا صبح که می خواستیم برای شستشو بفرستیم خانم های غسال گفتند که از گوشه دهان این بنده خدا کرم های ریز زنده در حرکت بود، خیلی چندش‌آور بود، از روی کنجکاوی ماجرا را برای یکی از بستگانش که کمی آرام تر بود و آدم با تجربه و دنیا دیده ای به نظر می رسید، تعریف کردم و اون بنده خدا بعد از چند بار استغفار گفت: این خانم مرحومه از بستگان ماست و یک ایراد بزرگ داشت که آدم بسیار بد دهنی بود و دائم به این و آن حرف رکیک و ناسزا می گفت و هیچ کس از زخم زبان اون در امان نبود و حتما دلیلش همین می تواند باشد. از تعجب هاج و واج مانده بودم. آرام از پیرمرد عذرخواهی کردم و به داخل برگشتم.

جواد رضائی بازدید : 230 چهارشنبه 30 مرداد 1392 نظرات (0)
 کوتاه اما کاربردی: ساخت فولدری که نه پاک‌ بشود و نه بتوان نامش را تغییر داد!
با ترفندی آشنا می شویم که به کمک آن، می‌توان فولدری ساخت که نه قابل پاک شدن باشد نه تغییر نام.
بسیاری از افراد تصور می‌کنند نمی‌توان فولدری ساخت که نشود آن را پاک کرد یا نامش را تغییر داد. این کار قابل انجام است. تنها کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:
گام اول: فولدری بسازید و یکی از این نام‌ها را برای آن بگذارید:
con, aux, lpt1, lpt2, lpt3, lpt4, lpt5, lpt6, lpt7, lpt8, lpt9
توجه: نام فولدر باید به همین صورت باشد. چرا که این‌ها، اسامی رزرو شده در ویندوز هستند.
گام دوم: CMD یا Command Prompt را اجرا کنید.
گام سوم: به یاد داشته باشید که فولدر شما نباید در درایوی باشد که ویندوز روی آن نصب شده است. 
در CMD عبارت «:D» را تایپ کرده و کلید اینتر را بفشارید.
گام چهارم: در این مرحله عبارت «\md con» را تایپ کرده و اینتر کنید. (دستور md در DOS، برای ساخت دایرکتوری استفاده می‌شود.)
گام پنجم: به جای عبارت con، می‌توانید یکی از عبارت‌های زیر نیز استفاده کنید.
aux, lpt1, lpt2, lpt3, lpt4, lpt5, lpt6, lpt7, lpt8, lpt9
گام ششم: حالا اگر به درایو D نگاهی بیندازید، یک دایرکتوری به اسم con وجود دارد؛ که البته نمی‌توان آن را پاک کرد و هنگام پاک کردن با پیغام خطای ویندوز می‌شوید.
* * *
همانگونه که در بالا اشاره شد، پاک کردن این فولدر به طور معمول امکانپذیر نیست و باید مراحل زیر را دنبال کرد:
گام اول: CMD را اجرا کنید.
گام دوم: عبارت «:D» تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید. (D نام درایوی که دایرکتوری مرحله قبل را در آن ساختید.)
گام سوم: حالا عبارت «\rd con» را تایپ کرده و اینتر کنید. (دستور rd برای حذف دایرکتوری در DOS استفاده می‌شود.)
گام چهارم: تمام! اگر وارد دایرکتوری شوید، فولدر را نخواهید دهید چون به کمک دستور گام سوم پاک شده است.
امیدواریم این ترفند برای شما مفید باشد. از روش دیگری می‌‌شناسید؟
جواد رضائی بازدید : 77 سه شنبه 22 مرداد 1392 نظرات (0)

پژوهشگران آلمانی ماهواره کوچک و مربع شکلی که صرفا یک کیلوگرم وزن و ١٠ سانتیمتر ضلع دارد را در نمایشگاه بین المللی هانوفر به نمایش می گذارند.

این ماهواره که سری سوم ماهواره های دانشگاه ورتسبورگ آلمان موسوم به "او.دبلیو.ای." می باشد، قرار است از ١٩ تا ٢٣ آوریل (٣٠ فروردین تا ٣ اردیبهشت) در نمایشگاه هانوفر معرفی شود.

نمایشگاه بین المللی هانوفر که "بهینه تر، نوآورتر، پایدارتر" شعار آن است، طی چهار روز نوآوری ها، تحولات، توسعه ها، فناوری ها و همچنین وسائل و تجهیزات گوناگون از جهان صنعت را برای بازدیدکنندگان به نمایش می گذارد. انرژی، تحرک، تجهیزات خودکار، قطعات و لوازم یدکی صنعتی موضوعات محوری و اصلی این نمایشگاه است.

نوآوری های فنی دانشمندان ورتسبورگ در بخش فضانوردی و "روبات- خودرو" از جمله ماهواره "او.دبلیو.ای.- ٣" و روبات "مرلین" در غرفه آژانس فضانوردی اروپا (ای.اس.آر.) نمایشگاه هانوفر عرضه می شود.

مرلین یک روبات زمینی متحرک برای ناوبری هوشمند است که می تواند با وجود وزن کم، مسیرهای دور را طی کرده و با اطمینان موانع را پشت سر بگذارد.

مناسب کردن ارتباطات اینترنتی برای فضا، هدف اصلی ماموریت ماهواره  "او.دبلیو.ای." می باشد که قرار است دسامبر سال جاری توسط موشک اروپایی "وگا" به مدار زمین برده شود. در حالیکه تبادل داده ها از طریق اینترنت در روی زمین نسبتا بدون مشکل صورت می گیرد، ابرها و مزاحمت های جوی تردد و تبادل داده ها بین زمین و فضا را مختل می کنند.

بدین خاطر کامپیوترها در تبادل و انتقال داده ها با یکدیگر اغلب از خسارت داده های خود خبر می دهند و پاکت داده های خود را مجددا ارسال می نمایند که این امر باعث ترافیک سنگین در هدایت داده ها و یا قطع ارتباطات می شود. ماهواره "او.دبلیو.ای.-٣" قرار است از طریق ارسال سیگنال های منظم و مرتب به زمین، به دانشمندان کمک نماید تا بتوانند پروتکل های اینترنتی رایج را با شرایط سخت تطبیق دهند.

در حالیکه اولین ماهواره "او.دبلیو.ای." که سال ٢٠٠۵ میلادی به مدار پرتاب شد، تطبیق پروتکل های اینترنتی در فضا برای تبادل اطلاعات در آینده را ارزیابی کرد، دومین ماهواره "او.دبیلو.ای." فعالیت خود را با آزمایشاتی جهت تعیین دقیق جایگاه و جهت یابی خود در فضا در سال ٢٠٠٩ میلادی شروع کرد. این ماهواره با وجود کوچکی، دارای یک سیستم ناوبری ماهواره، چندین سنسور کوچک برای تعیین جهت خورشید، حوزه مغناطیسی زمین و چرخش خود دارد.

پژوهشگران دانشگاه ورتسبورگ به مدیریت پرفسور "کلاوس شیلینگ" در حال حاضر بر روی سومین نسل این نوع ماهواره ها کار می کنند و "او.دبلیو.ای.- ٣" به یک سیستم تنظیم وضعیت مجهز است تا بتوان سمت و جایگاه آن در فضا را از روی زمین بطور فعالی تغییر داد.

هدف پژوهشگران طراحی و عرضه قطعات کلیدی است تا بتوان فعالیت گروهی و هماهنگ چند ماهواره "او.دبلیو.ای." را محقق کرد.

شیلینگ می گوید، این هدف می تواند چشم اندازهای کاربردی جالب برای نظاره زمین از فضا و ایجاد شبکه های ماهواره ای ارزان و پروازی در بخش اطلاع رسانی را بگشاید.

چنین ماهواره های کوچکی را می توان بعلاوه به مدارهایی فرستاد که صرفا ١٠٠ یا ٢٠٠ کیلومتر با زمین فاصله دارند و خطر از دست دادن سریع ماهواره ها زیاد است. در این مدارها، خطر تصادم ماهواره ها با ذرات جوی بسیار زیاد است و می تواند باعث سقوط ماهواره ها شود.

"او.دبلیو.ای.- ٣" و نسل های بعدی این سری ماهواره های دانشگاه ورتسبورگ بعلاوه به یک دوربین مجهز خواهند بود و می توان آنها را در صورت بروز یک حادثه محیط زیستی، برای تهیه عکس و نقشه محل حادثه برای نیروهای امداد بسیار سریع و ارزان به فضا پرتاب کرد.

دانشمندان آلمانی برای ساخت روبات مرلین در بخش سنسوریک، تبادل اطلاعات و ارزیابی داده ها با استفاده از فناوری های شبیه ماهواره "او.دبلیو.ای."، حرکت این روبات در شرایط سخت را ممکن نموده اند.

پژوهشگران قصد دارند در رابطه با مرلین نیز چندین روبات- خودرو را هماهنگ کنند تا بتوانند بطور مستقل در یک گروه، ماموریت ها و وظایف پیچیده تری را مشترکا و سریع تر اجرا نمایند.

پرفسور شیلینگ می گوید، این روبات ها می توانند به عنوان نمونه از نیروهای آتش نشانی در امر تجسس مجروحین و قربانیان در حوادث بزرگ حمایت کنند.

 

 

جواد رضائی بازدید : 89 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)
بیوگرافی شیطان

- اولین کسى که قیاس نمود و خود را از حضرت آدم علیه السلام برتر و بالاتر دانست و گفت : من از آتشم و او از خاک در حالى که آتش از خاک بالاتر است.

- اولین کسى که در پیشگاه با عظمت الهى تکبر نمود و به دستور خالق خود عمل نکرد.

- اولین کسى که که معصیت و نافرمانى خدا را کرد و آشکارا با او مخالفت نمود.

- اولین کسى که به دروغ گفت : خدا گفته از این درخت نخورید، چون درخت جاوید است و اگر کسى از آن بخورد تا ابد زنده مى ماند و با خدا شریک مى شود.

- اولین کسى که که قسم به دروغ خورد و گفت : من شما را نصیحت مى کنم.

- اولین کسى که نماز خواند و یک رکعت آن چهار هزار سال طول کشید.

- اولین کسى که که غنا و آواز خواند، همان زمانى که آدم علیه السلام از درخت نهى شده خورد.

- اولین کسى که نوحه خواند و گریست ؛ چون او را به زمین فرستادند، به یاد بهشت و نعمتهاى آن نوحه و گریه کرد.

- اولین کسى که لواط کرد آنگاه که به میان قوم لوط آمد.

- اولین کسى که دستور ساختن منجنیق را داد تا حضرت ابراهیم علیه السلام را با آن در آتش اندازند.

- اولین کسى که دستور ساختن نوره را در زمان حضرت سلیمان داد، براى این که موهاى اضافى پاى بلقیس پادشاه سبا را از بین ببرند.

- اولین کسى که دستور ساختن شیشه را داد تا حضرت سلیمان علیه السلام آن را روى خندق گذارد و بلقیس را آزمایش کند.

- اولین کسى که عبادت و بندگى او، فرشتگان را به تعجب در آورد!

- اولین کسى که به خداى خود اعتراض کرد.

- اولین کسى که شبیه شدن به دیگران را مطرح و مردم را به آن تشویق کرد.

- اولین کسى که که سحر و جادو کرد و آن دو را به مردم یاد داد.

- اولین کسى که براى زیبایى ، زلف گذاشت.

- اولین کسى که نقاشى کرد و چهره کشید.

- اولین کسى که آتش حسدش شعله ور شد.

- اولین کسى که به ناحق مخاصمه و جدال کرد.

- اولین کسى که خداى تعالى به او لعنت نمود( و از ناراحتى فریاد کشید).

- اولین کسى که به خدا کفر ورزید.

- اولین کسى که گریه دروغى نمود.

- اولین کسى که عبادت و خلقت خود را ستود.

- اولین کسى که صورتهاى مجسمه و بت را ساخت

جواد رضائی بازدید : 67 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

شاید برای اولین بار رییس سازمان پدافند غیر عامل بود که از ارائه VPN بومی خبر داد.
آن زمان اگرچه وزیر وقت ارتباطات این گونه اعلام کرد که VPN بومی وغیربومی ندارد اما پس از مدتی، دبیر شورای عالی فضای مجازی به طور جدی بحث ساماندهی VPNها را مورد توجه قرار داد و در رسانه‌ها این گونه عنوان شد که قرار است از این پس VPN قانونی و مجاز ارائه شود.

بر همین اساس پایگاهی با آدرس VPN.IR برای ثبت نام کاربران حقوقی در نظر گرفته شد و اعلام شد که پس از ثبت نام کاربران حقوقی افراد حقیقی نیز قادر به ثبت نام خواهند بود.

اکنون در حالی که بیش از دو ماه از پایان ثبت نام کاربران حقوقی می‌گذرد، هنوز زمانی برای ثبت نام افراد حقیقی اعلام نشده و حتی اخبار موثقی در زمینه ارائه VPN شرکت‌های حقوقی نیز به گوش نمی‌رسد.

اواخر اسفند ماه سال گذشته دبیر شورای عالی فضای مجازی از انتشار فراخوان این سایت برای ثبت نام اشخاص حقیقی در آینده نزدیک خبر داده بود.

مهدی اخوان بهابادی در ادامه ارائه این خدمت را به ظرفیت‌های شرکت ارتباطات زیرساخت مربوط دانسته و گفته بود: این شرکت متولی ارائه خدمات VPN محسوب می‌شود.

رییس مرکز عالی فضای مجازی در عین حال یادآور شده بود: در حال حاضر این شرکت از نظر فنی با محدودیت‌هایی مواجه است و منتظریم با دسترسی به این توانمندی در آینده‌ای نزدیک، ثبت نام برای درخواست VPNهای حقیقی آغاز شود.

البته پس از این اظهارات، شرکت ارتباطات زیرساخت در قالب خبری کوتاه برروی سایت خود این‌گونه اعلام کرد که این شرکت، زیرساخت بستر‌های واگذاری VPN را فراهم کرده است.

در این خبر آمده بود: این شرکت متولی ساماندهی و اختصاص شبکه اختصاصی مجازی (VPN) در کشور است و انتقال اطلاعات و داده های با اهمیت سازمانها و نهادهای کشوری برای تبادل در فضای مجازی با استفاده از VPN از امنیت نسبی برخوردار خواهد شد.

بنا بر اظهارنظرهای رسمی امروزه حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کاربران اینترنت کشور با بهره‌گیری از VPN به سایت‌های مورد نظر خود سر می‌زنند.

طبق تعاریف ارائه شده اصولاً VPN به یک شبکه اختصاصی اطلاق می‌شود که از یک شبکه عمومی مانند اینترنت برای ایجاد یک کانال ارتباطی مخصوص بین چندین کاربر و دسترسی به اطلاعات بهره می‌برد؛ بهره بردن VPN از شبکه‌های عمومی مسافت را بی‌معنی می‌سازد و دردسر‌های استفاده از پروتکل‌های مختلف را کاهش می‌دهد و می‌توان از این شبکه برای دسترسی به سایت های فیلتر شده نیز بهره گرفت.

البته در اصل نمی‌توان VPN را جزو دسته فیلترشکن‌ها به شمار آورد اما با توجه به این که برخی از کاربران اینترنت برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده به کرات این نرم‌افزار را مورد استفاده قرار می‌دهند اکنون شاید استفاده به عنوان فیلترشکن یکی از کاربردهای این نرم‌افزار در نزد کاربران خانگی باشد.
منبع: ایسنا

جواد رضائی بازدید : 54 پنجشنبه 06 تیر 1392 نظرات (0)

پس از گذشت حدود يکسال از برنامه ريزي و طرح ريزي اين برنامه ، جمعه 14 تيرماه شاهد برگزاري يکي از بزرگترين رخدادهاي ماجراجويانه در ايران خواهيم بود. برند کوئيک سيلور براي نخستين بار در ايران همه را به شرکت در اين برنامه دعوت کرده است. صدرا شريعتمداري طراح کمپين هاي خلاقانه اينبار پس از برنامه پخش زنده فرمول وان در کنار تيم ماجراجوي خود آدرنالين خون را بالا خواهد برد.

قرعه کشي بزرگ

قرعه کشي بزرگي براي انتخاب پنج نفر برنده خوش شانس ورود به دره هاي کمجل در تاريخ 14 تيرماه انجام خواهد گرفت، علاقه‌مندان شرکت در اين قرعه کشي مي‌بايست ضمن همراه داشتن کد ثبت نامي خود که از طريق ثبت نام در وب سايت www.adventurers.ir و يا از طريق تراکت هاي پخش شده بدست آورده اند در محل فروشگاه جديد کوئيک سيلور واقع در خيابان جردن روبروي پمپ بنزين پلاک 140 مراجعه نمايند تا ضمن شرکت در آن جشن بزرگ به همين منظور در مراسم قرعه کشي به صورت مستقيم حضور پيدا کنند.

سفر ماجراجويانه به طبيعت وحشي دره هاي کمجل

دره هاي کمجل يکي از بکرترين نقاط طبيعي در ايران مي باشد، وجود بيش از سي آبشار در دل کوه هاي سر به فلک کشيده محلي است مناسب براي اين برنامه هيجان انگيز ، در قرعه کشي انجام گرفته 5 برنده خوش شانس به قيد قرعه به اين برنامه راه مي‌يابند، در کنار اين 5 برنده 5 مربي برجسته Extreme نيز در طي يکماه به آموزش اين برندگان در باشگاه بسيار ديدني رويال اکسيژن خواهند پرداخت. در تاريخ 17 مردادماه تيمي چهارده نفره به دره هاي وحشي کمجل وارد خواهند شد . از تمامي مراحل اين برنامه ، فيلم مستندي با همکاري برجسته ترين فيلم سازان ايراني تهيه خواهد شد که در شهريور ماه در سينما تک قلهک و برج ميلاد به صورت Full HD به نمايش گذاشته خواهد شد.

جواد رضائی بازدید : 116 یکشنبه 26 خرداد 1392 نظرات (0)

آخرین نتایج و قطعی شورا شهر قوجان:

آقای اسداله قاسمی

 خانم ذکیه بیات

آقای محسن احراری

 آقای علیرضا یاقوتی

آقای محمد حسین صادقی

 آقای غلامحسین رهنما

 آقای عباس معتمدی گز کوه

 آقای محمود ارحمی

آقای علی شکفته

آقای مجید فرهمند

 آقای جواد رادمرد تیتکانلو

اعضای علی البدل :

آقای علی حسین قاسمی

خانم مهین وحدتی

آقای علی مولوی

آقای علیرضا حسن پور

آقای مسعود بهشتی

جواد رضائی بازدید : 83 چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

ممتاز و نمونه شدن

 

برای یکسال است،

 

  و ماندگار شدن برای یک عمر؛

 

سلام بر معلمی که

 

هر سال نمونه است و یک عمر

 

ماندگار...

 

 

--------------------------------------------------

در سپیده دم ازل ان زمان که سازندگی کائنات اغاز می گردید

و کتاب تکوین گشوده میشد نخستین کلمه ایی که با قلم تقدیر

بر دیباچه قاموس هستی نقش بست واژه ی زیبای استاد بود

و سر فصل این کتاب کهن به تعلیم و تربیت اختصاص یافت

همیشه و در همه چیز استاد من هستید

روزتان مبارک

 

جواد رضائی بازدید : 44 سه شنبه 03 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

تنیس روی میز یا پینگ پنگ ورزشی است که روی میز انجام می‌شود و دو یا چهار بازیکن در آن شرکت دارند و هر بازیکن یک راکت دارد و با بهره از آن به توپ ضربه می‌زند. در وسط میز یک تور قرار دارد و برخورد توپ موقع برخورد با آن تابع قوانین خاصی است. توپ در این ورزش سبک و توخالی است. جنس میز نیز از چوب و سخت است.خاستگاه این بازی بریتانیا است.این بازی از پنج گیم ۱۱ امتیازی تشکیل می‌شود. هر بازیکن یا زوجی که زودتر به امتیاز ۱۱ دست یابد، برنده گیم خواهد بود، مگر انکه دو بازیکن و یا هر دو زوج به امتیاز مساوی ۱۰ دست یابند. در این صورت برنده، بازیکن یا زوجی خواهد بود که دو امتیاز پی در پی بیشتر از حریف خود کسب کند.فیلم آموزشی پی روی شما که در چهار قسمت تدوین شده است به وضوح نشان می دهد که آماده سازی فیزیکی در تنیس روی میز چه میزان مهم و کاربردی است.در ادامه شما در خواهید یافت که فاکتور هایی نظیر هماهنگی، سرعت، چابکی، قدرت، تناسب اندام، انعطاف پذیری، تعادل و استقامت بدنی مهمترین ویژگیهایی است که می بایست در کنار مهارت های خاص این ورزش که خواهید آموخت ، بدانها دست یابید. گفتنیست این فیلم آموزشی به سه زبان آلمانی ، روسی و انگلیسی می باشد…

جواد رضائی بازدید : 51 پنجشنبه 22 فروردین 1392 نظرات (0)

Google Earth ترکیبی از تصاویر ماهواره ای، نقشه های مصور و قدرت فوق العاده ی جستجوی گوگل برای دریافت اطلاعات جغرافیایی جهان است. با این نرم افزار جغرافیای زمین در نوک انگشتان شما قرار خواهد گرفت. نرم افزار بسیار معروفی است که حتمآ اکثر شما آنرا می شناسید. توسط این نرم افزار میتوان تمام جزئیات کره ی زمین را از بالا مشاهد کرد. یکی از مهمترین ویژگی های این برنامه قابلیت نمایش نقاط مورد نظر کاربران بر روی کره زمین با جزئیات کامل می باشد. به عنوان مثال شما قادرید تا با کمک این نرم افزار ساختمان ها، پارک ها، بیمارستان ها، رستوران ها، هتل ها و سایر محل های یک شهر را با جزئیات کامل آن مشاهده کنید. این برنامه که توسط شرکت گوگل ساخته شده به صورت مستقیم تصاویر ماهواره ای را از سطح زمین در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین شما می توانید از این نرم افزار برای مواردی همچون برنامه ریزی سفرهای خود، مسیریابی با امکان پیدا کردن کوتاه ترین مسیر تا مقصد، یافتن آدرس یک ساختمان در یک شهر و از این قبیل کارها استفاده کنید. علاوه بر کره ی زمین از این نرم افزار میتوان برای مشاهده کره ی ماه و منظومه شمسی نیز استفاده کرد. از دیگر امکانات این برنامه که در نسخه های جدید آن نیز بسیار تقویت شده، امکان نمایش سه بعدی محل های مورد نظر کاربران می باشد به طوری که کاربر بتواند محل مورد نظر خود را با وضوح کامل و جزئیات کاملآ دقیق مشاهده کند.

جواد رضائی بازدید : 41 چهارشنبه 14 فروردین 1392 نظرات (0)

 

شايد تنها عده كمي از طرفداران بايرن مونيخ و منچستر يونايتد هستند كه با تصميم فيفا مبني بر اعطاي لقب «بزرگ‌ترين باشگاه تاريخ فوتبال» به رئال مخالف باشند. از شكست تلخ سه بر يك در مقابل بارسلونا در نخستين فصل ليگ اسپانيا دوران افسانه‌اي تيم آنها در دهه‌هاي 50 و 60 نيم‌قرن طول كشيد و بعد رئال دوباره 32 سال انتظار كشيد تا در سال 97 بارديگر قهرمان اروپا شود. آخرين توفيق بزرگ آنها فتح ليگ قهرمانان در سال 2002 و قهرماني لاليگا در سال 2003 است. حالا اين باشگاه سمبل فوتبال اسپانيا و به نوعي اسپانيا قلمداد مي‌شود. دست يافتن رئال به اعتبار جهاني مقارن با زماني بود كه اسپانيايي‌ها در جام جهاني 1950 غوغا به پا كرده بودند. در اين دوران، كشور به خاطر آشفتگي پس از جنگ‌هاي داخلي از قحط سالي در عذاب بود. گرچه صنعت توريسم تازه شكل گرفته بود اما وضع اقتصادي خراب به نظر مي رسيد. ژنرال فرانكو، خودكامه بزرگ اسپانيا بر آن بود كه از پيروزي‌هاي رئال به عنوان ابزاري در جهت آشتي دادن غرب با حكومت ديكتاتوري‌اش استفاده كند. رئال به شدت از سوي فرانكو، ملقب به كاديو، حمايت مي‌شد و در مقابل، بارسلونا، سمبل كاتالان‌ها مورد ظلم قرار مي‌گرفت. پس از مرگ فرانكو شرايط تا حدودي تعديل شد. گرچه شرايط مالي به‌رغم طبيعت ولخرج رئال همچنان در سطح عالي باقي ماند، اما قدرت گرفتن باشگاه‌هاي رقيب نظير بارسلونا سبب شد كه رئال از سال 1957 به بعد اقتدار مطلق سه‌ دهه‌اي خود را از دست بدهد. همان طور كه تيم‌هاي بزرگ انگليس تحت تاثير افراد خاصي بوده‌ كه پايه‌هاي مستحكم باشگاه را بنا نهاده‌اند، ارتقاي رئال از سطح يك تيم محلي مادريد تا جايگاه رؤيايي فعلي در دنيا نيز مديون يك نفر است. منچستر يونايتد مت بيزلي را داشت، ليورپول بيل شنكلي را و آرسنال هم هربرت چيمن را، رئال هم سانتياگو برنابئو را داشت. بازيكن دهه سي رئال كه از سال 1943 تا زمان مرگ ژنرال فرانكو در سال 1975 مدير باشگاه بود. در آن زمان مادريد به خانه فعلي خود واقع در خيابان اصلي شهر مادريد «كاستيانا» نقل مكان كرد و پايه‌هاي يك باشگاه بين‌المللي شد تا با جمع‌آوري ستاره‌هاي فوتبال از سراسر دنيا بتواند افتخارات متعددي را نصيب خود سازد.

جواد رضائی بازدید : 42 سه شنبه 06 فروردین 1392 نظرات (0)

در اوایل سال 1383، ایران از یک فروند جنگنده جدید با نام "صاعقه" توسط متخصصان توانمند داخلي در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

اين جنگنده‌ برای نخستين بار، در سفر رهبر معظم انقلاب به همدان پرواز‌ آزمایشی خود را با موفقیت به انجام رساند که در پي آن، فرمانده كل قوا(مدظله‌العالي) خطاب به خلبانان نیروی هوایی ارتش فرمودند: این موفقیت، نتیجه تلاش بی‌وقفه و ایمان پایدار جوانان دانشمند این کشور است.

جنگنده بمب‌افکن "صاعقه"در شهریور 85 با پرواز موفق در رزمایش "ضربت ذوالفقار" رسما به ناوگان هوایی ارتش پیوست و در رژه هفته دفاع مقدس سال 1386 از آن رونمايي شد.

صاعقه، دومین جنگنده ساخت ایران است كه متخصصان نظامی با توجه به قابلیت‌های این جنگنده، آن را نمونه‌ای از جنگنده "اف18" می‌نامند و تولید این جنگنده بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان داشته است.

"جنگنده صاعقه"، دو سکان عمودی اوریب، شبیه به سکان‌های جنگنده آمریکایی اف18 و دم‌ دوتایی دارد.

ویژگی مهم اين جنگنده پشتیبانی نزدیك هوایی بوده و توانمندي‌هاي حمل و شلیك انواع راكت، پرتاب انواع بمب و موشك با سیستم رادار پیشرفته قابلیت مناسبی به آن داده است.
کاکپیت یا همان کابین خلبان صاعقه بسیار راحت بوده و خلبان، امکان دید کامل نسبت به اطراف خود را دارد.

جواد رضائی بازدید : 40 دوشنبه 05 فروردین 1392 نظرات (0)

بازی "دانکی" یکی از بازی های کمتر شناخته شده ی بیل گیتس است اما در حقیقت اولین بازی کامپیوترهای شخصی است.

به گزارش «روزگار نو» این بازی رانندگی توسط گیتس در ساعت 4 صبح نوشته شد. ابن بازی بر روی ورژن اولیه ی سیستم عامل داس به صورت رایگان داده می شد.

هم اکنون، این بازی یکی از اپلیکیشن های "ایفون" شده است و قیمت آن تنها 0.99 دلار است.

این بازی در مقایسه با بازی های 3 بعدی کنونی که توسط شرکت ها بزرگ ساخته می شود، بسیار ساده است.

بازی "دانکی" از زرولوشن بسیار پایینی برخوردار است و جاده ای دو بعدی را نشان می شود که شما باید از برخورد با دانکی ها اجتناب کنید. حتی در ان زمان هم، این بازی بسیار ساده انگاشته می شد.

بیل گیتس در مورد این بازی در سال 2001 گفت:  من بودم و نیل تامپسون . ساعت 4 صبح بود و یک نمونه ی کامپیتوتر ای بی ام.  در ان زمان این بازی خیلی مهیج بود.

این در حالی است که رقبای بیل گیتس در اپل، آن را شرم اور و ضعیف خواندند.

در اصل IBM با این بازی به دنبال به رخ کشیدن زبان برنامه نوسی در دستگاه های خود بود.

جواد رضائی بازدید : 45 سه شنبه 01 فروردین 1391 نظرات (0)

چهار موقعیت خورشید در آسمان از گذشته تا کنون برای ایرانیان بسیار پرارزش بوده است. اعتدال بهاری (آغاز فصل بهار)، انقلاب تابستانی (آغاز فصل گرما و تابستان)، اعتدال پاییزی (آغاز فصل پاییز) و در آخر انقلاب زمستانی (آغاز فصل زمستان و به خواب رفتن طبیعت .) هر یک از این موقعیت ها نویدبخش فرارسیدن زمانی برای مردم بوده است که یکسال انتظار آن را می کشیدند.

حال این روزها در نیمکره شمالی خورشید نسبت به روزهای گذشته، هر روز مدت زمان بیشتری را در آسمان سپری می کند. در واقع این چراغ آسمانی هرروز قدری بر طول کمانی که در آسمان طی می کند می افزاید و مدت روزها را برای ساکنان نیمکره ی شمالی زمین بلندتر می کند. خورشید این برنامه را تا اول تیر اجرا خواهد کرد و پس از آن، این برنامه کم کم برعکس اجرا خواهد شد.

همه ما با کره زمین و نحوه تقسیمات فرضی آن آشنا هستیم و می دانیم خط استوای آن، خطی فرضی است که زمین را به دو نیمکره مساوی شمالی و جنوبی تقسیم می کند. برای مشخص کردن نظام قانونمند زمان نیز مجبوریم همین تقسیمات را بر روی آسمان (کره آسمان) هم پیاده کنیم تا با استفاده از آن حرکت اجرام سماوی را مشخص سازیم. ستاره شناسان به همین جهت خطی فرضی بر روی کره آسمان به نام استوای سماوی تعریف کردند که درست در امتداد صفحه استوای زمین رسم می شود و طبیعتا کره آسمان را به دو نیمکره مساوی شمالی و جنوبی تقسیم می کند.

روز اول فروردین همان اعتدال بهاری است که دقیقا آفتاب به خط استوا می‌تابد و مدت شبانه‌روز با هم برابرند و لحظه تحویل سال، لحظه ای است بین ظهر روز اول فروردین و ظهر روز آخر اسفند، كه مركز خورشید بر نقطه اعتدال بهاری منطبق شود. اگر منطبق شدن مرکز خورشید بر نقطه اعتدال بهاری بین ساعات 00 تا 12 باشد همان روز را به عنوان آغاز سال جدید (1 فروردین) در نظر می‌گیرند و اگر لحظه‌ی تحویل سال بین ساعت 12 تا 24 باشد فردای آن روز به عنوان اولین روز از سال جدید (1 فروردین) در نظر می‌گیرند

جواد رضائی بازدید : 56 شنبه 19 اسفند 1391 نظرات (1)
ﭘﺴﺮﮎ ﮔﻞ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﮔﻠﻬﺎﺵ ﺗﻮﯼ ﺩﺳﺘﺶ ﺑﻮﺩ، ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﻟﺐ
ﺟﺪﻭﻝ!
ﺭﻓﺘﻢ ﻧﺸﺴﺘﻢ ﮐﻨﺎﺭﺵ ﮔﻔﺘﻢ : ﺑﺮﺍﯼ ﭼﯽ ﻧﻤﯿﺮﯼ ﮔﻠﻬﺎﺕ ﺭﺍ
ﺑﻔﺮﻭﺷﯽ ؟
ﮔﻔﺖ : ﺑﻔﺮﻭﺷﻢ ﮐﻪ ﭼﯽ ؟ ﺗﺎ ﺩﯾﺮﻭﺯ ﻣﯿﻔﺮﻭﺧﺘﻢ ﮐﻪ ﺑﺎ ﭘﻮﻟﺶ
ﺁﺑﺠﯿﻤﻮ ﺑﺒﺮﻡ ﺩﮐﺘﺮ، ﺩﯾﺸﺐ ﺣﺎﻟﺶ ﺑﺪ ﺷﺪ ﻭ ﻣﺮﺩ ...
ﺑﺎ ﮔﺮﯾﻪ ﮔﻔﺖ : ﺗﻮ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺳﺘﯽ ﮔﻞ ﺑﺨﺮﯼ ؟
ﮔﻔﺘﻢ : ﺑﺨﺮﻡ ﮐﻪ ﭼﯽ ؟ ﺗﺎ ﺩﯾﺮﻭﺯ ﻣﯽ ﺧﺮﯾﺪﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﻋﺸﻘﻢ ،
ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻓﻬﻤﯿﺪﻡ ﺑﺎﯾﺪ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﺶ ﮐﻨﻢ !...
ﺍﺷﮑﺎﺷﻮ ﮐﻪ ﭘﺎﮎ ﮐﺮﺩ ﯾﻪ ﮔﻞ ﺑﻬﻢ ﺩﺍﺩ
ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻭﻧﮕﯽ ﮔﻔﺖ : ﺑﮕﯿﺮ ، ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﻧﻮ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩ
ﺗﻮ ﺑﺪﻭﻥ ﻋﺸﻘﺖ !... ﻣﻦ ﺑﺪﻭﻥ ﺧﻮﺍﻫﺮﻡ !
 

 

جواد رضائی بازدید : 42 شنبه 12 اسفند 1391 نظرات (0)

 

گونه آسیب پذیری از خفاش ها که در برمه و تایلند زندگی می کند زیستگاه اصلی این جاندار غارهای آهکی و امتداد رودخانه هاست. این خفاش به احتمال زیاد کوچکترین پستاندار دنیاست و یک پوسته قهوه ای مایل به قرمز دارد.

جواد رضائی بازدید : 37 جمعه 11 اسفند 1391 نظرات (0)

جواد رضائی بازدید : 42 شنبه 05 اسفند 1391 نظرات (0)

 

When I'm away from you, I'm still with you.
When my eyes are closed, I still see you.
When I'm awake, I still dream of you.
when I feel have everything, I still need you.
And no matter what, I still Love you..♥..

جواد رضائی بازدید : 47 سه شنبه 01 اسفند 1391 نظرات (0)

افراد بسیاری از مصرف تخم مرغ به صورت کامل، پرهیز می کنند. کلسترول موجود در زرده تخم مرغ بزرگترین عامل پرهیز غذایی افراد در مصرف آن است. اما عدم مصرف کامل تخم مرغ و حذف آن از وعده های غذایی خصوصاً صبحانه، الزاماً امر صحیحی نیست. در این مطلب، به دلایلی که مصرف کامل تخم مرغ (سفیده و زرده) را توجیه می کند، پرداخته شده است.

۱ - میزان کلسترول موجود در تخم مرغ

همانطور که می دانید میزان کلسترول موجود در یک تخم مرغ با اندازه متوسط، حدود ۱۸۶ میلی گرم است. ( سفیده تخم مرغ فاقد کلسترول است. ) همچنین بد نیست بدانید، میزان کلسترول مورد نیاز بدن در هر روز نزدیک به ۳۰۰ میلی گرم است. اما افرادی که سطح کلسترول LDL شان در حد نرمال قرار دارد، نباید نگرانی ای از بابت مصرف زرده تخم مرغ داشته باشند. البته لازم است میزان مصرف موادی مانند گوشت و فرآورده های لبنی که حاوی کلسترول هستند نیز تحت کنترل قرار گیرد.

۲ - مواد تشکیل دهنده زرده و سفیده زرده و سفیده

بیشتر حجم سفیده تخم مرغ از پروتئین تشکیل شده است و در مقابل زرده از مواد مغذی بیشتری برخوردار است. یک زرده تخم مرغ حدود ۲۱٫۹ میلی گرم کلسیم، ۲۴۵ واحد ویتامین آ، ۱۸ واحد ویتامین د، ۶۶٫۳ میلی گرم فسفر و ۲۴٫۸ میکروگرم فولات در خود دارد که تقریباً همه آنها مورد نیاز بدن هستند.

۳- فواید مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه

بر خلاف تصور، مصرف تخم مرغ کامل به عنوان صبحانه، به کاهش وزن کمک می کند. هر تخم مرغ ۸۲ تا ۹۲ کالری انرژی دارد. همچنین میزان پروتئین موجود در تخم مرغ، می تواند پایداری بدن شما را افزایش دهد و نیاز بدن به مصرف مواد غذایی را در فاصله صبحانه و نهار کاهش می دهد.

۴ - چربی های موجود در تخم مرغ

چربی های سالمی هستند که بدن ما به آنها نیازمند است. با مصرف تخم مرغ های غنی شده با اسیدهای چرب امگا ۳ ، می توانید به راحتی نیاز بدن به این چربی های مفید را تامین کنید.

جواد رضائی بازدید : 46 دوشنبه 23 بهمن 1391 نظرات (0)

بر اساس پژوهش دانشمندان، طول انگشت می‌تواند احتمال بروز پرخاشگری را در مردان و نه زنان نشان دهد. بچه‌هایی که انگشت انگشتری درازتری دارند در آزمون‌های ریاضی نمرات بالاتری نسبت به آزمون‌های ادبی و شفاهی به دست می‌آورند‌، در حالیکه بچه‌هایی که انگشت اشاره بلندتری دارند، برعکس در آزمون‌های شفاهی یا خواندن و نوشتن نمرات بالاتری از آزمون‌های ریاضی به دست می‌آورند.
 در عین حال، بر اساس پژوهش های دانشمندان، افرادی که انگشت انگشتری‌ طولانی‌تر از انگشت اشاره دارند، بیشتر در معرض آرتروز (استئوآرتریت)‌ قرار می‌گیرند.
در عین حال، بر اساس پژوهش های دانشمندان، افرادی که انگشت انگشتری‌ طولانی‌تر از انگشت اشاره دارند، بیشتر در معرض آرتروز (استئوآرتریت)‌ قرار می‌گیرند.
یک بررسی در سال 2004 که نتایج آن در مجله زیست‌شناسی آمریکا منتشر شده بود نیز نشان داد که هر چه برخی از بخش‌های جفتی بدن نامتقارن‌تر باشند - مثلا یک گوش یا پنجه پا از دیگری بزرگتر باشد - احتمال بیشتری هست که آن شخص در هنگام تحریک‌شدن علائم پرخاشگری را از خود نشان دهد.
"زینپ بندرلیوگلو" از دانشگاه ایالتی اوهایو در این باره می‌گوید:‌ "عوامل استرس‌زا در حین بارداری - مانند عدم رعایت بهداشت یا سیگار - به عدم تقارن بخش‌های بدن منجر می‌شوند. همین عوامل استرس‌زا بر رشد دستگاه عصبی مرکزی که تکانه‌های روانی و پرخاشگری را کنترل می‌کند، تاثیر می‌گذارند". او گفت‌: "گرچه عدم تقارن بخش‌های بدن علت پرخاشگری نیست، اما این دو خصوصیت تحت تاثیر عوامل مشابهی در حین بارداری هستند."

جواد رضائی بازدید : 38 یکشنبه 08 بهمن 1391 نظرات (0)

وقـتـی نـفـس مـی‌كـشـی، دهـانـت را بـبـنـد!

تنفس دهانی، صورت را کشیده و دراز می‌کند. در دنیای ماشینی امروز که آلودگی هوا بیداد

می‌کند و حساسیت‌های تنفسی فراوان است، این مشکل زیاد دیده می‌شود...
خیلی‌ها به دلیل حساسیت‌های تنفسی مجبورند از راه دهان نفس بکشند و دلیلش هم

این است که مخاط بینی‌شان در این حساسیت‌ها متورم و مسیر تنفسی بینی‌شان مسدود

شده است. اما تنفس از راه دهان، مشکلاتی را برای فک، دهان و صورت افراد ایجاد می‌کند

که این مطلب به‌طور گذرا به آنها اشاره می‌کند.
عوارض تنفس دهانی را بیش از همه دندان‌پزشکان احساس می‌کنند و ممکن است تشخیص

اولیه آن را دندان‌پزشکتان به شما بگوید. خشکی دهان، افزایش پوسیدگی دندان‌ها، خشکی

لب‌ها، التهاب و بیماری‌های لثه به دلیل تغییر پوشش طبیعی میکروبی دهان، بوی بد دهان

و اثر سوء روی فرم فک‌ها و صورت از عوارض مهم تنفس دهانی است، بازماندن مداوم دهان،

فشار جانبی روی فک بالا را نیز افزایش می‌دهد.
همچنین اگر تنفس شدید دهانی در طول سال‌های رشد -از کودکی تا زمان بلوغ- ادامه داشته

باشد

، فک بالا می‌تواند دچار تنگی یا کاهش عرض شده و سقف دهان عمیق و کام گنبدی‌شکل

‌شود که می‌تواند روی تیغه بینی فشار بیاورد و انحراف بینی ایجاد کند.

همه این عوارض مجددا تنفس دهانی را تشدید می‌کنند. نکته دیگر اینکه باز ماندن مداوم

دهان،موقعیت زبان و شکل فک پایین را هم می‌تواند تغییر دهد و صورت، حالت دراز

و کشیده پیدا می‌کند.از سوی دیگر، فردی که دچار تنفس دهانی است، برای آنکه راحت‌تر

نفس بکشد سر خود را به عقبخم می‌کند و این مساله روی اندام او اثر منفی می‌گذارد.

جواد رضائی بازدید : 45 شنبه 07 بهمن 1391 نظرات (0)
با سلام به تمامی دوستان عزیز قوچانی دانش آموزان دوم دبیرستان این شهرستان (قوچان) به سلامتی امروز به آعوش گرم خانواده خود بازگشتند
جواد رضائی بازدید : 80 دوشنبه 25 دی 1391 نظرات (0)

 

سرخاک من...!!

 

 

اون یکی که بیشتراذیتم کرد بیشتر گریه میکنه...!!

 

 

اون یکی که نخواست مارو بالاخره میاد دیدن جسدم...!!

 

 

اون یکی که حتی نیومد تولدم زیر تابوتمو گرفته...!!

 

 

اون یکی که سلام نمیکرد میاد برا خدافظی...!!

 

 

عجب روزیه اون روز...!!

 

 

حیف كه اون موقع خودم نیستم...!!

جواد رضائی بازدید : 44 سه شنبه 19 دی 1391 نظرات (0)

ساخت تخت جمشید یا آن‌طور که در کتیبه‌ها ثبت شده شهر مردمان پارسی، در 55 کیلومتری شمال‌شرق شیراز و مقابل جلگه مرودشت در سال 518 قبل از میلاد به دستور داریوش اول آغاز شد و جمعا حدود 120 سال به طول انجامید. این مجموعه عظیم با مساحت 135 هزار مترمربع، بزرگ‌ترین مجموعه باشکوه هخامنشی است که همه از سنگ ساخته‌شده.

جالب است بدانید میان سنگ‌ها هیچ‌گونه ملاتی استفاده نشده و سنگ‌ها به یکدیگر چفت شده‌اند. البته در برخی موارد بست‌های آهنی معروف به دم چلچله‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. مجموعه تخت جمشید شامل هفت کاخ (تالار)، نقوش برجسته، پلکان‌ها،‌ ستون‌ها ‌و دو آرامگاه سنگی است.


گرم‌ترین نقطه‌کره‌زمین

بیابان لوت در 80 کیلومتری شمال شهداد ، تپه‌ای مملو از گدازه‌های آتشفشانی با مساحتی معادل 480 کیلومتر مربع که گندم بریان می‌خوانندش و گاه نیز ریگ سوخته، گرم‌ترین نقطه کره زمین است با دمایی معادل 67 درجه سانتی‌گراد در سایه! در گندم بریان در فضایی با طول 200 کیلومتر و عرض 150 کیلومتر هیچ نوع زندگی جریان ندارد و شرایط به گونه‌ای است که علاوه بر گیاهان و حیوانات، حتی باکتری‌ها نیز توان زنده ماندن ندارند. در نتیجه اجساد تجزیه نشده و فقط بر اثر تابش خورشید خشک می‌شوند.


02.jpg

جواد رضائی بازدید : 99 شنبه 16 دی 1391 نظرات (1)

1. در زندگی و معاشرت با دیگران، نرم افزار باشیم نه سخت افزار.

2. در سایت زندگی، همیشه لینکِ (Mohabbat) داشته باشیم و هیچگاه برای این سایت، فیلتر نگذاریم.

3. برای پسوند فایل زندگی اجتماعی و خانوادگی، از سه کاراکتر "ع"، "ش" و "ق" استفاده کنیم.

4. هیچگاه قفل سی دی قلب مردم را نشکنیم. که "تا توانی دلی به دست آور، دل شکستن هنر نمی‏باشد".

5. چنانچه در کاری شکست خوردیم آن را "shut down" نکنیم بلکه آن را "restart" کنیم.

6. برای مانیتور زندگی‏مان بک گراند (Background) سبز یا آبی را در نظر بگیریم، نه سیاه یا دودی.

7. برای سیستم قلبمان از مانیتورهای تخت و صاف (Flat) استفاده کنیم.

8. روی کلیدهای عیب کیبورد خودمان انگشت بگذاریم، نه روی کلیدهای عیب کیبورد دیگران.

9. برای فایل‏های اسرار زندگی مان پسورد (password) بگذاریم و آن را مخفی (hidden) کنیم.

10. همواره پیش از سخن گفتن، سی پی یوی فکرمان را به کار بیندازیم.

11. برای مشکلات مردم، کلیدF1 باشیم و آنان را کمک و راهنمایی (help) کنیم.

12. اگر شخصیت ما ژله ‌ای نیست و بزرگ و والاست، این نوع شخصیت، نباید حتی به ما اجازه دهد که با هر کسی چت (Chat) کنیم و هر کسی با ما چت کند.

13. برای باغ زندگی مردم windows باشیم نه dos !!!

14. یک معادله ریاضی- رایانه‏ای به ما می‏گوید: "تا به فکر ساپورت دیگران نباشیم، دیگران به فکر ساپورت ما نخواهند بود".

15. اگر از کسی بدی و کم لطفی دیدیم، کم لطفی آنرا "save" نکنیم بلکه آن را "delete" نماییم و حتی آن را از ریسایکل بین (recyclebin) قلبمان کاملا محو کنیم.

16. به دیگران اجازه ندهیم در "CD Rom" زندگی ‏مان هر نوع "CD" را که بخواهند، قرار دهند.

17. خانه و دفتر کارمان، به روی مردم نیازمند،"Open" باشد.

18. برای حل اختلافات زناشویی، روی گزینه "گذشت و ایثار" دابل کلیک (double click) کنیم.

19. تا حرف کسی تمام نشده، اسپیکر (speaker) خود را روشن نکنیم.

20. درآمدمان را در اول ماه پارتیشن بندی کنیم تا در آخر ماه کم نیاوریم.

21. برای رفع گرفتاری‏های مردم اتوران (autorun) باشیم.

22. همان گونه که دیگران سایت "گوگل" را طراحی کرده‏اند، ما نیز سایت "گو- گل" را برای مردم طراحی کنیم تا در ارتباطات خود با یکدیگر، گل بگویند و گل بشنوند.

23. در سایت زندگی شخصی مان، یک رُوم (Room) به نام مشکل گشا (Moshkelgosha) بسازیم تا دیگران با ما چت (Chat) کنند.

24. هنگام مشاهده خوبی‏ها و نیکی‏های دیگران، بلافاصله کلید پرینت اسکرین ( print screen ) را بزنیم و از آن عکس بگیریم.

25. در زمان ناتوانی، درماندگی و تاریکی زندگی دیگران، کلید "Power " برای آنان باشیم.

26. نگذاریم هر کسی در رُوم (Room) زندگیمان ناجورانه چت نماید و در این صورت، او را ایگنور (Ignore) کنیم.

27. چشم‏هایمان را به روی عیب های پنهان مردم، "Close" کنیم.

28. گاه و بی گاه، کامپیوتر زندگی ما هنگ (Hang) میکند که باید آن را با "فکر"، "مشورت" و "برنامه ریزی"، ری استارت (Restart) نماییم حتی گاهی هم اگر لازم شد restore کنیم.

29. برای کپی گرفتن از دیسکت زندگی دیگران، نخست آن را ویروس یابی و سپس ویروس کشی کنیم.

30. مواظب باشیم که رایانه زندگی زناشویی مان، ویروس غرور و لجبازی به خود نگیرد. که در این صورت، ممکن است هیچ آنتی ویروسی نتواند آن را از بین ببرد.

31. اگر قصد داریم در یک گروه خانوادگی عضو بشیم   پرشیـن استار رو در ادد لیست (add list) انتخابهامون قرار بدیم.

32. اگر برای شخصیت و تصمیم ‏گیری‏های خویش ارزش و احترام قائل هستیم، خودمان یکی از ‏Gameهای کامپیوتر زندگی دیگران نباشیم.

33. فایل‏های مهم زندگی خود را گاه به گاه، اسکن (Scan) کنیم تا اگر به ویروسی آلوده شده باشند، سریعاً مشخص شود.

34. در حروف چینی کتاب زندگی، از شیوه "راست چین" و راستگویی استفاده کنیم، نه از شیوه "چپ ‏چین" و دروغ‏ گویی.

35. برای برنامه زندگی اجتماعی و به ویژه زندگی خانوادگی، همیشه ورژن‏های جدید و سازگار را معرفی کنیم.

36. پیش از پرینت گرفتن از سخنان مان، پیش نمایش چاپ (print preview) آن را مشاهده کنیم.

37. در تجارت و کارهای مالی و اقتصادی، سرمایه‏ها و دارایی‏های خود را در یک درایو (Drive) نریزیم؛ بلکه آن ها را در درایوهای گوناگون پخش کنیم تا اگر به فرمت (Format) یک درایو مجبور شدیم، درایوهای دیگر را محفوظ داشته باشیم.

38. اگر روزی رایانه زندگی ما با همسرمان هنگ کرد، سه کلید "ctrl کنترل اعصاب"،"Alt انصاف" و "delet دلیل عصبانیت" را بزنیم.

39. مکان ‏نمای ارتباطات ما با آدم‏های ناباب و ناجنس به صورت "فلش" نباشد؛ بلکه به صورت "ولش" باشد.

40. هارد مغز خود را از برنامه های غیر مفید، پر نکنیم، تا فضا را برای نصب برنامه های مفید، تنگ ننماییم.

41. برای این که از دیدن مانیتور زندگی، بیشتر لذت ببریم، کارت گرافیک بالا برای آن تهیه کنیم.

42. اگر مانیتور رایانه ما دارای رنگهای متنوع و متعدد باشد، ولی مانیتور ارتباطات ما با مردم، حتماً باید یک رنگ باشد.

43. برای رایانه ‏زندگی دیگران نرم ‏افزارهایی را معرفی کنیم که حداکثر هماهنگی را با سخت ‏افزارهای موجودشان داشته باشند.

44. در خطاطی کامپیوتری، ازبرنامه "کِلْک"هم میتوانیم استفاده کنیم، اما در خطاطی زندگی، از برنامه "کَلَک" نباید استفاده کنیم.

45. بکوشیم تا خوش اخلاقی را به جای اینکه در رم (Ram) و حافظه موقت داشته باشیم، در رام (Rom) و حافظه پایدار داشته باشیم تا در هنگام آغاز (Start) ارتباط با دیگران، آن را به کار گیریم.

46. اگر می خواهیم در زندگی خویش موفق و خوشبخت باشیم، باید خودمان زیرمنوهای Programs را دقیقا ًتنظیم کنیم و نباید بگذاریم که دیگران این کار را برای ما انجام دهند؛ اگرچه میتوانیم در این زمینه، با آنان مشورت نماییم.

47. قانون کپی رایت زندگی اجتماعی به ما اجازه نمی دهد که سیدی بدی ها و عیب های دیگران را رایت کنیم.

48. در طراحی کتاب زندگی، از برنامه "فتوشاد" و "فری خند"و "کرل مزاح" نیز استفاده کنیم.

49. از پندهای حکیمانه دیگران درس بگیریم و سیستم زندگیمون را با استفاده از فایل خوبی ها و نیکی ها روز به روز آپدیت (update) کنیم.

50. چگونه زندگی كردن را از افراد موفق بیاموزیم و با سهل انگاری ها و بی توجهی ها نگذاریم هارد زندگیمون دچار بدسکتور (bad sector) شود. 

جواد رضائی بازدید : 66 پنجشنبه 14 دی 1391 نظرات (2)
هرگز از اشتباه کردن نترسید .اشتباه شکست نیست .اشتباهات شما را بهتر،زیرک تر و سریع تر می کنند، اگر شما از آنها استفاده مناسب کنید . قدرتی که منجر به اشتباه می شود را کشف کنید .

۱ . کنجکاوی را دنبال کنید

“من هیچ استعداد خاصی ندارم .فقط عاشق کنجکاوی هستم “

چگونه کنجکاوی خودتان را تحریک می کنید ؟ من کنجکاو هستم. مثلا پیدا کردن علت اینکه چگونه یک شخص موفق است و شخص دیگری شکست می خورد .به همین دلیل است که من سال ها وقت صرف مطالعه موفقیت کرده ام . شما بیشتر در چه مورد کنجکاو هستید ؟

پیگیری کنجکاوی شما رازی است برای رسیدن به موفقیت.

 

۲ .پشتکار گرانبها است

“من هوش خوبی ندارم، فقط روی مشکلات زمان زیادی میگذارم”

تمام ارزش تمبر پستی توانایی آن به چسبیدن به چیزی است تا زمانی که آن را برساند.مانند تمبر پستی باشید ؛ مسابقه ای که شروع کرده اید را به پایان برسانید .

با پشتکار می توانید به مقصد برسید.

جواد رضائی بازدید : 33 دوشنبه 11 دی 1391 نظرات (0)
پدیده آتش سوزی یکی از قدیمی ترین گونه های حوادث است که هر ساله به تعداد فراوانی در اکثر نقاط دنیا رخ داده و موجب به بار آمدن خسارات مالی و جانی می شود. برای خاموش کردن آتش راه های فراوانی وجود دارد که یکی از آن ها بحث استفاده از هواپیماها برای تخلیه آب و یا محموله های ضد حریق بر روی مکان مورد نظر است.

پس از اتمام جنگ دوم جهانی و استفاده از هواپیماها در نقش های گوناگون بسیاری از کشورها به پتانسیل های بالای هواپیماها در بخش های مختلف پی بردند. پرنده های آب نشین که می توانستند مشکل نبود فرودگاه در بسیاری از جزایر را حل کنند نیز از این جمله بودند.

ایده هواپیماهای آتش نشان نیز به مانند ایده هواپیمای آب نشین به منظور کمک رسانی و اطفاء حریق در مناطقی مطرح شد که به شکل های گوناگون دسترسی به آنها مشکل است. در ابتدا آمریکایی ها با بهره گیری از الگوی بمب های ناپالم که برای اولین بار در جنگ دوم جهانی مورد استفاده قرار گرفت به طراحی و ساخت "بمب های آبی" روی آوردند که بر روی محوطه دچار حریق شده پرتاب شود و باعث خاموش شدن آتش شود. این طرح آنچنان که باید و شاید موفقیت آمیز نبود.

اما روش بعدی که موفقیت آمیز بوده و تا به امروز به عنوان روشی استاندارد برای اطفاء حریق هوایی به کار می رود بحث استفاده از مخازن آب است که پس از پر شدن از آب ویا مایعات ضد آتش بر روی محل آتش سوزی پاشیده می شود.

انواع مختلفی از هواپیماها در طول 5 الی 6 دهه اخیر به این منظور مورد استفاده قرار گرفته اند که از آن میان می توان به نام هایی مثل C-130، P-3، DC-10، AN-3 و IL-76 اشاره کرد. این هواپیما ها با توجه به ظرفیت حمل محموله خود به مخزن هایی مجهز شده اند و در زمان نیاز به عملیات اطفاء حریق می پردازند. البته ایفاء نقشی مثل سم پاشی مزارع و یا مقابله با آفت زدگی های بزرگ و یا هجوم حشرات موذی نیز از جمله دیگر کاربری های متصور برای این گونه از هواپیماهاست.

ایران نیز چند سالی است با توجه به حجم آتش سوزی های رخ داده در استانهای مختلف به سراغ این نوع پرنده ها رفته و در حال حاضر در کشور ما وظیفه آتش نشانی از هوا بر عهده هواپیماهای ایلوشین 76 نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که باید به حق اعتراف کرد که این پرنده گردن کلفت روسی یک انتخاب مناسب با توجه به شرایط جغرافیایی کشور ماست و تبدیل هواپیمای مسافربری توپولوف 154 به گونه آتش نشان نیز در دستور کار قرار گرفته است.
جواد رضائی بازدید : 55 چهارشنبه 06 دی 1391 نظرات (2)

من صدای سبز خاک سربی ام
صدایی که خنجرش رو بخداست
صدایی که تو ی بهت شب دشت
نعره ای نیست ولی اوج یک صداست
رقص دست نرمت ای تبر بدست
با هجوم تبر گشنه و سخت
آخرین تصویر تلخ بودنه
توی ذهن سبز آخرین درخت

جواد رضائی بازدید : 79 یکشنبه 03 دی 1391 نظرات (2)

۱) در طول روز مراقب چشم و زبانتان باشيد تا گناهي نكنيد. (تا توفيق اللهی از تو گرفته نشود).
مردي حضور حضرت علي (ع) مشرّف شد و عرض كرد:
«يا أميرَالْمُؤْمِنينَ، اِنّي قَدْ حُرِمْتُ الصَّلاةُ بِاللَّيْلِ؟ قالَ: فَقال أميرُالمؤمنينَ (ع): أنْتَ رَجُلٌ قَدْ قَيَّدَتْكَ ذُنُوبُك».
اي اميرالمؤمنين، چرا من از فيض نماز شب محروم مي‌شوم؟ آن حضرت (ع) فرمود: تو مردي هستي كه گناهانت تو را در بند و [زنجير] كشيده‌اند».

امام صادق (ع) فرمود: «اِنَّ الرَجُلَ يَذْنِبُ الذَّنْبَ فَيَحْرُمُ صَلاة َاللَّيْلِ وَ اِنَّ الْعَمَلَ السَّيّيءَ اَسْرَعُ في صَاحِبِهِ مِنَ السِّكِين فِي اللَّحْمِ».
كسي كه مرتكب گناهي شود از نماز شب محروم ميگردد و به درستي كه نفوذ اثر كار ناپسند در انجام دهنده آن از نفوذ چاقو در گوشت سريعتر است».

2) شبها غذای سبک و مختصري بخوريد.

حضرت امير المؤمنين علي (ع) فرمودند: «در سه چيز با سه چيز طمع مكن:

1- در بيداري شب با پرخوردن.

2- در نور صورت با خوابيدن در جميع شب.

3- در امان ماندن در دنيا با همنشيني با فاسقان و فاجران».

3) در طول روز، تقوا پيشه کنيم، از گناهان صغيره و کبيره پرهيز کنيم، تا توفيق بلند شدن براي نماز شب را بيابيم.

4) هنگام خوابيدن با وضو باشيم، از تلاوت قرآن، دعا و تسبيحات حضرت زهرا (س) و خواندن آية الكرسي و سوره توحيد غافل نشويم و از خدا و ائمه اطهار (ع) بخواهيم به ما توفيق بيدار شدن را بدهد.

جواد رضائی بازدید : 52 سه شنبه 28 آذر 1391 نظرات (0)

فضا کجا است؟ اغلب درباره سفرهای فضایی مطالبی می‌شنویم، اما به راستی مرز بین فضا و زمین کجا است؟ از چه منطقه‌ای باید گذر کنیم تا اسم‌ ما نیز در فهرست پرافتخار فضانوردان ثبت شود؟ این مقاله تلاش دارد تا به این پرسش اولیه پاسخ گوید.

فضای بیرونی [Outer Space]  که به اختصار فضا نیز نامیده می‌شود، به منطقه‌ای نسبتاً خالی از جهان اطلاق می‌گردد که بعد از لایه جو اجرام سماوی قرار دارد. بنابراین اگر در ماه  زندگی کنیم، پا در ماه و سر در فضا داریم چون این جرم سماوی فاقد جو است اما اوضاع در زمین متفاوت است و برای رسیدن به فضا باید کیلومترها از سطح این جرم سماوی دور شویم.

NOAA  نمایی از لایه‌های مختلف جو زمین -
لایه‌های مختلف جو زمین

در یک تقسیم‌بندی کلی می‌توان جهان هستی را به سه منطقه فضای خاکی، فضای جوی و فضای بیرونی تقسیم کرد. فضای خاکی بخشی از جهان را تشکیل می‌دهد که مولکولهای جامد با گرد آمدن در کنار هم جرمی سماوی را تشکیل داده باشند. فضای جوی قسمتی از دنیا است که چگالی مولکولهای گاز در آن به قدری است که نمی‌توان آن فضا را تهی فرض کرد. جو ناهید، زمین، بهرام یا قسمت اعظم سیاره‌های مشتری‌گونه مانند مشتری، کیوان و اورانوس از این دسته هستند. اما فضای بیرونی منطقه‌ای است که علی‌رغم تصور عامه مردم خالی و تهی نمی‌باشد بلکه چگالی مواد در این ناحیه بسیار اندک است. در فضای بیرونی غالباً گاز هیدروژن، یونها، ذرات تشکیل دهنده اتم (الکترونها و پروتونها) و گاهی اوقات غبارهای فضایی یافت می‌شود اما میزان این مواد در گستره عظیم این منطقه چنان کم است که می‌توان به نسبت فضای خاکی و یا جوی، آنجا را تهی فرض کرد.

زمین از جمله مناطقی در جهان است که هر سه فضا را در خود دارد. مرز بین فضای خاکی و فضای جوی کاملاً مشخص و معلوم می‌باشد. اما برعکس مرز مشخصی بین فضای جوی و فضای بیرونی وجود ندارد. جو زمین با افزایش ارتفاع رقیق می‌شود و به تدریج جای خود را به فضای بیرونی می‌دهد. از این رو مرزی مجازی برای گذر از فضای جوی به فضای بیرونی تعریف شده است. با توجه به کاربردها و نگاه‌های متفاوت چندین مرز به وجود آمده است.

طبق تعریف فدراسیون بین‌المللی هوانوردی، خط کارمن [Karman Line] در ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری از سطح متوسط دریاها مرز بین هوا و فضا است. این تعریف به این دلیل انتخاب شده است که بعد از این ارتفاع غلظت جو به دلیل افزایش ناگهانی و شدید دما به قدری کاهش می‌یابد که می‌توان از نیروی پسای ناشی از برخورد مولکولهای جو با شئ پرنده صرف‌نظر کرد و یا از منظری دیگر غلظت جو زمین به قدری کاهش می‌یابد که سرعت لازم برای تولید نیروی برآ توسط هواپیماها از سرعت لازم مداری فضاپیماها بیشتر می‌شود.

از دیگر سو طبق تعریف رسمی ایالات متحده آمریکا فردی که قادر باشد در ارتفاعی بیش از ۸۰ کیلومتر از سطح زمین پرواز کند، مفتخر به کسب عنوان فضانورد خواهد شد. این ارتفاع جایی است که لایه مزوسفیر [Mesosphere] تمام می‌شود. اما مهندسان طراح هوافضا، هنگام طراحی و یا شبیه‌سازی بازگشت اجرام به جو زمین، گذر از ارتفاع ۱۲۰ کیلومتری را عبور از مرز فضا به جو می‌شناسند. سرعت بسیار زیاد اجسام در بازگشت به جو دلیل تفاوت دیدگاه این دسته از مهندسان با گروه اول است. در سرعتهای بسیار زیاد، جو رقیق فاصله بین ارتفاع ۱۲۰ تا ۱۰۰ کیلومتری، پسای اتمسفری قابل توجهی تولید می‌کند.

جواد رضائی بازدید : 44 شنبه 25 آذر 1391 نظرات (0)

 

رسول گرامي با وجود آن هيبت ومتانت و عظمت الهي كه در وجود او تجلي داشت و همواره لبخندي برلب داشت گاهي با اصحاب خود شوخي نموده و با آنها به گفت و شنود مي پرداخت. امام صادق در   قسمتي از پاسخ به سوال يكي از يارانش كه پرسيده بود (آيا رسول خدا با كسي مزاح مي كرد) فرمود:«از رافت و مهر آن حضرت اين بود كه با اصحاب خود مزاح مي كرد تا عظمت و بزرگيش دل آنان را نگيرد و   بتوانند به او نگاه كنند و حوائج خود را بر زبان آورند» وسپس فرمود:« رسول اكرم زماني كه يكي از اصحاب را غصه دار مي ديد با مزاح و شوخي كردن او را مسرور مي نمود و مي فرمود :خداوند كسي را كه به ترشرويي با برادرانش روبرو شود دشمن دارد . رسول خدا با ياران خود در فضايي مملو از وقار و متانتخارج نشوند و هرگز اجازه نمي داد تا حقايق و مسائل مهم و جدي با شوخي و مزاح مورد اهانت قرار گيردو مي فرمود:«تفريح كنيد و سرگرمي داشته باشيد زيرا دوست ندارم كه در دين شما خشونتي ديده شود.و از روايات بدست مي آيد كه شوخي مناسب آن است كه در ان دشنام و ناسزا نباشد ايجاد بغض و كينه نكند رعايت اعتدال در شوخي بشود. شوخي به صورت كسب و كار قرار نگيرد و موجب پرده دري و بي حيايي و پررويي ديگران نشود زيرا صادق آل محمد فرمود : شوخي كه باعث گستاخي و پرورويي مردم نسبت به تو شود آن را به جا نياور.

نمونه اي از شوخي هاي پيامبر (ص)چنين است:روزي پيامبر(ص) پاي راست خود را نشان داده و از حاضران پرسيدند:اين پاي من به چه چيزي مي ماند ؟هر يك از اصحاب مطلبي فرمود و وجه شباهتي را بيان كرد پيامبر (ص) تشبيه هيچ كس را نپسنديد گفتند يا رسول الله(ص) شما خود بگوييد كه پاي شما شبيه چه چيزي است. پيامبر تبسمي بر لب نشاند و پاي ديگرش را نشان داده و فرمود:به اين پا شبيه است.امام علي بن موسي الرضا (ع) فرمود:مرد عربي به دين رسول الله (ص)مي آمد و براي حضرت هديه مي آورد و همان جا مي گفت پول هديه ما را مرحمت كن كه رسول خدا(ص) مي خنديد و گاه كه غمگين مي شد مي فرمود اعرابي چه شد كاش مي آمد.

 احترام او به مردم زبانزد عام و خاص بود هر كي به خانه اش مي رفت او را گرامي مي داشت و گاه رداي خود را زير پاي او پهن مي كرد و گاه تشك خود را براي آنان مي گسترانيد و هيچ گاه پاي خود را در حضور ديگران دراز نمي كرد. از مجلسي بلند نمي شد مگر آنكه آنها بر مي خواستند آنهارا منع نمي كرد مگر از حرام. پيروانش را توصيه مي كرد وظيفه ي اخلاقي خود را در احترام به مردم چه در زبان و چه در عمل به بهترين شكل انجام دهند گر چه غير مسلمان باشند.

 از موضوعات جالب در زندگي پيامبر (ص)كه توجه هر بيننده و خواننده اي را به خود جلب كرده و مي كند قاطعيت پيامبر(ص) در اجراي عدالت است. او كساني را كه به حقش تجاوز نموده و حقوق را پايمال مي كردند با گذشت و رافت وصف ناپذيري مواجه نمود اما آنجا كه حق ديگري ضايع مي شد يا حريم احكام شرعي شكسته مي شد و يا حكمي از احكام الهي جاري نمي شد چنان غضبناك مي شد كه تصور آن گاه ناممكن است و درباره او گفته شده «براي خداي عزوجل غضب مي كرد و براي نفس خود هرگز غضب نمي كرد.» زماني كه از خانه  يكي از انصار دزدي صورت گرفت ومتهمان يك يهودي و يك مسلمان بودند گروه زيادي از انصار براي حفظ آبروي مسلمين و انصار برآن حضرت فشار مي آوردند كه از مجازات آن مسلمان صرف نظر شود و فقط مرديهودي(باتوجه به اينكه يهوديان دشمن مسلمين و پيامبر بودند.)مجازات شود ولي پيامبر(ص) بعد از تحقيق به اين نتيجه رسيد كه مرد يهودي بي گناه است. لذا با قاطعيت از يهودي طرفداري كرد و مرد مسلمان را محكوم كرد.

در باب تواضع و فروتني پيامبر (ص)همان كافي است كه خداي متعال فرمود:«پر و بال خود را براي پيروانت باز كن و نسبت به آنان متواضع باش» و خود مي فرمود :«خداوند به من وحي نمود كه به شما بگويم تواضع را در پيش گيريد»او هميشه با ياران خود حلقه وار مي نشست تا بالا و پايين مجلس مشخص نباشد تا آنجا كه ابوذر مي گويد: شخص غريبه اي كه وارد مجلس مي شد نمي توانست آن حضرت را بشناسد.پيامبر (ص)اجازه نمي داد كه در هنگام ورود به مجلس اصحاب از جاي خود بر خيزند و چون يارانش مي دانستند چنين كاري موجب رنجش اوست بر نمي خواستند و زماني كه عربي از پيامبر (ص) تقاضا كرد اجازه دهد او را سجده كند فرمود :«چه مي گويي؟اين ها روش قيصر و كسري است و شان من در پيامبري و بندگي است.»همچنين اجازه نمي داد زماني كه جايي مي رود گروهي دنبال او به راه افتند و اگر سواره بود اجازه نمي داد كسي همراه او پياده حركت كند و اورا مخير بين سه كار مي كرد.يا جلوتر برود يا صبر كند تا پيامبر برود و بعد او بيايد و يا اگر ممكن بود دو نفري بر مركب حضرت سوار شوند. او با هرگونه تكبر و خودپسندي در بين مسلمين مبارزه مي كرد.

 امام علي فرمود«من و رسول خدا (ص)با هم در راهي مي رفتيم ديديم گروهي دور مردي را گرفته اند.رسول خدا(ص) پرسيد اين مردم چرا جمع شده اند؟گفتند:ديوانه اي است آزار دهنده و مردم دور او جمع شده اند.پيامبر(ص) فرمود:اين مرد دچار بيماري است ولي ديوانه واقعي كسي است كه در حال راه رفتن دستانش را به شكل متكبرانه حركت می دهد شانه اش را بالا مي اندازد و از خدا بهشت مي خواهد در صورتي كه وجود او پر از گناه و معصيت است و اين نشانه اي از خود پسندي و تكبر است.»

 از ديگر نكاتي كه براي پيروان رسول خدا(ص) درس بزرگي است محبت علاقه و احترام آن حضرت به ياران و پيروان خود اوست . به طوري كه اگر روزي يكي از اصحابش را نمي ديد از حال او پرس و جو مي كرد و اگر در مسافرت بود براي او دعا مي كرد و اگر در خانه بود به ديدارش مي رفت و اگر با خبر مي شد يكي از يارانش بيمار است به عيادت او مي رفت. پيامبر چنان به مردم علاقمند بود و به آنها مهر مي ورزيد كه مردم او راپدري مهربان و دلسوز براي خود مي دانستند و در گرفتاري ها به متوسل مي شدند.او هيچگاه عيوب مردم را برملا نكرد و در اين موارد تجسس نمي كرد و مي فرمود:«بدي هاي يكديگر را پيش من مطرح نكنيد . زيرا دوست دارم با دلي پاك و خالي از كدورت با شما معاشرت كنم.»

انسان موجودی است اجتماعی و ناگزیر از معاشرت؛ و معاشرت اسلامی ، اصولی دارد که در زیر می آید.
1.
 اصول و کلیات معاشرت اجتماعی
از نظر اسلام معشرت دارای اصول و ضوابطی است و فرد مسلمان باید در معشارت های خود، کلیاتی را رعیات نماید ؛ در ذیل به بیان چند اصل از اصول معاشرت خواهیم پرداخت
.

درباره ما
Profile Pic
این سایت برای راحت کردن شما دوستان عزیز در هنگام وبگردی شماست که با توجه به موضوعات موجود می توانید به راحتی به آنچه مدنظر شماست برسید. امیدوارم ساعات خوشی را داشته باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما دوستان عزیز بیشتر طرفدار کدامیک از موضوعات زیر برای ارایه در این سایت هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 137
  • بازدید ماه : 134
  • بازدید سال : 800
  • بازدید کلی : 9,338
  • کدهای اختصاصی